מהו ליסינג תפעולי פרטי?

מערכת שורש  כט שבט, תשפ  2/24/2020

מהו ליסינג פרטי תפעולי, מה ההבדל בינו לבין ליסינג מסחרי והאם הוא מתאים לכם
.......................

מהו ליסינג תפעולי פרטי?

צילום: shutterstock
שיטת הליסינג הפכה כבר מזמן לשיטת מימון הרכבים המרכזית והנפוצה ביותר בארץ, בין השאר הודות ליתרונות המשמעותיים שהיא מציעה לחלקים נרחבים מהאוכלוסייה. כפי שנראה מיד, עונה שיטת הליסינג על הצרכים של מגזרים רבים ושונים בישראל, ומאפשרת להתמודד עם אתגרים המאפיינים רבים בכל הנוגע לרכישת רכב חדש, כמו גם בכל הנוגע לתפעולו השוטף. במסגרת עסקאות הליסינג הנפוצות השונות הקיימות כיום בשוק הרכב הישראלי, אחד המסלולים האטרקטיביים ביותר, והרלבנטי ביותר עבור אוכלוסיות שונות בארץ ובכללן גם דתיים וחרדים, הוא המסלול של ליסינג תפעולי פרטי.

ליסינג תפעולי מול ליסינג "רגיל"
שיטת הליסינג מבוססת למעשה על השכרה, או "חכירה" של הרכב מהחברה, על ידי הלקוח. במסגרת עסקת ליסינג הלקוח אינו נדרש לרכוש את הרכב במלואו עוד בטרם זכה לנהוג עליו קילומטר אחד, כפי שאנחנו בדרך כלל נדרשים לעשות כאשר אנחנו מעוניינים לרכוש רכב חדש. במקום זאת, הרוכש נדרש לשלם סכום חודשי קבוע בעבור השימוש ברכב, למשך פרק זמן אשר מוגדר מראש בחוזה ההתקשרות בין חברת הליסינג לבין הלקוח. לאחר סיומה של תקופה זו יכול הלקוח להחליט האם הוא מעוניין לרכוש באופן מלא את הרכב (במקרה זה הוא משלם את היתרה ומקבל בעלות מלאה על הרכב), או האם הוא מעוניין להפסיק את החוזה, ולמשל לשדרג לרכב חדש יותר או לפנות לערוצים אחרים.
בעוד כל זה מאפיין עסקאות ליסינג מסוגים שונים ובאשר הן, קיימים שני סוגים עיקריים של עסקאות ליסינג – ליסינג תפעולי או ליסינג "רגיל" (או בסיסי). בעסקאות של ליסינג בסיסי (אשר אינו תפעולי), העסקה מסתיימת במה שציינו לעיל – חוזה התקשרות בין הלקוח לבין החברה במסגרתו הלקוח מקבל לשימושו את הרכב לפרק זמן מוגדר מראש, בתמורה לתשלום חודשי קבוע. במקרה של ליסינג תפעולי, הלקוח מקבל במסגרת החוזה לא רק את הזכות להשתמש ברכב, אלא גם שירותי תפעול נלווים. כלומר, כאשר הרכב נזקק לטיפולים שוטפים, לבדיקות שנתיות, לתיקונים במוסך ולשירותי תפעול אפשריים נוספים, חברת הליסינג עצמה אחראית לביצוע שירותים אלו, כחלק מהעסקה בינה לבין הלקוח.

בשונה מליסינג מסחרי - ליסינג תפעולי פרטי
ומה משמעות המילה "פרטי" בביטוי "ליסינג תפעולי פרטי"? ובכן, עסקת ליסינג פרטי נבדלת בעצם מעסקת ליסינג מסחרי. זוהי העסקה המאפיינת בתי עסק וארגונים, אשר "חוכרים" את הרכבים בעסקאות ליסינג עבור עובדיהם. ליסינג פרטי, לעומת זאת, זמין ונגיש לכל אחד ואחת מאיתנו, ולא רק למוסדות, חברות ובתי עסק. ליסינג תפעולי פרטי רלבנטי עבור כל משק בית וכל משפחה, עבור כל מי שזקוק לרכב ומעוניין ליהנות מיתרונות המימון של עסקת ליסינג.

כך, ליסינג פרטי תפעולי בעצם מציע לנו אפשרות אטרקטיבית ונוחה ביותר לנהוג על רכב חדש, בתנאים מימוניים נוחים ביותר ואפילו בלי לדאוג לתחזוקה השוטפת של הרכב, לתיקונו במידת הצורך ולטיפול השוטף והשגרתי בו.
מכל הבחינות, מדובר בפתרון נוח ואטרקטיבי ביותר עבור כל מי שזקוק לרכב...

המאמר באדיבות חברת גלי ליסינג המציעה מכירת רכבי שניה, ליסינג פרטי ותפעולי ופתרונות נוספים בתחום הרכב.